Attractieparken hebben hun deuren moeten sluiten als gevolg van het Coronavirus. Prachtige parken met schitterende attracties blijven deze lente niet toegankelijk. Kinderen zijn thuis van school, leraren moeten digitaal onderwijs bieden en ouderen krijgen nauwelijks nog bezoek. Dat heeft geleid tot dit idee.
Het idee
Deze tijd vraagt om onconventionele acties. Acties die mensen verbinden, inspireren en positiviteit en hoop geven. Daarom lanceert Blinqlab een initiatief om mensen de mogelijkheid te bieden om virtueel musea of attractiepark te bezoeken met behulp van 360°-virtuele tours. Verzameld op één platform. Eenvoudig en laagdrempelig vanuit je luie stoel of virtuele schoolbank naar binnen stappen en rondlopen.
Toegankelijke technologie
Bestaande technologie biedt toegankelijke en snel te implementeren oplossingen om dit probleem (deels) op te lossen. Bij de presentatie van vastgoed wordt al jaren gebruik gemaakt van 360° virtuele tours van hoge HD-kwaliteit. Blinqlab heeft het initiatief opgepakt om hun expertise en technologie belangeloos in te zetten voor de vele musea in Nederland.
De bedoeling van dit initiatief is dat deelnemende musea er nauwelijks werk aan hebben. Het enige wat u moet doen is de eerste stap zetten en wij doen de rest. En natuurlijk zal er iemand voor de fotograaf aanwezig moeten zijn.
1. Meld uw park aan
Vul het formulier in om u aan te melden.
2. Plan de fotografie
Wij bellen u voor de fotografie-afspraak
3. Upload uw gegevens
Lever uw logo en promotie-tekst aan
4. De tour gaat online
Na akkoord zorgen wij voor de publicatie
TIP: Heeft u al een virtuele tour van uw bedrijf? Dan kunnen we deze (na technische check) ook kosteloos opnemen.
Oproep aan fotografen
De initiatiefnemers beschikken over een landelijk netwerk van fotografen. Maar bij een groot succes is extra capaciteit nodig. De organisatie roept free-lance fotografen, die beschikken over de juiste apparatuur, op om zich vrijwillig aan te bieden om mee te werken aan dit initiatief.
Kwaliteit staat voorop
Wij maken virtuele tours op HD kwaliteit met professionele apparatuur. Musea die al beschikken over eigen 360-graden tours/virtuele tours, kunnen dit ook aanleveren. Deze beelden zullen eerst een technisch check krijgen op kwaliteit en technische bruikbaarheid.
Eerste virtuele pop-up attractiepark van Nederland
De verwachting is dat er bij de mensen thuis en bij scholen veel interesse zal bestaan voor dit initiatief. Het biedt musea en attractieparken de mogelijkheid een breder publiek aan te trekken. Voor scholen en leraren biedt deze site een goede en leerzame aanvulling kan zijn op het digitale lespakket dat zij momenteel aan het ontwikkelen en uitvoeren zijn. Een gevolg van deze online ervaring is dat op termijn het fysieke (echte) bezoek aan uw museum zal toenemen!
Doneerknop
Om de out of pocket kosten van dit project te dekken en tevens de culturele en leisure sector te steunen, zal bezoekers van de website gevraagd worden een vrijwillige donatie te doen. Blinqlab zal samen met de deelnemende bedrijven hiervoor een kascommissie opstellen die zorg draagt voor het beheer van de donaties.
Over Blinqlab
Blinqlab is meer dan 10 jaar expert in vastgoedmarketing en levert daarvoor plattegronden, visualisaties, vastgoedfotografie én virtuele tours. Deze organisatie heeft een eigen team van fotografen en inmeters in Nederland en België en een eigen productieteam in Kathmandu, Nepal. Deze kennis en ervaring willen ze nu inzetten voor dit initiatief, voor u!